Методика Глена Домана: раннє читання міф чи реальність?

Тема у розділі 'Діти-квіти', створена користувачем dieSonne, 17 Лютий 2010.

  1. dieSonne

    dieSonne Well-Known Member

    р е к л а м а
    Думаю, багато з вас чули про методику раннього читання Глена Домана. Хто чув мало або хотів би прочитати більше, можна глянути сюди http://http://uaua.info/content/articles/1076.htmlhttp://http://now.od.ua/doman.htm
    http://www.wunderkind.kiev.ua/
    Від себе хочу сказати, що в чистому вигляді мені не подобається жодна з методик раннього розвитку, особливо часто я критикую Зайцева і його кубики. До методики Марії Монтесорі я є найбільш прихильною, але вона також має свої недоліки. Йдеться про те, що кожна дитина унікальна, і кожна мама має відчути цю унікальність і не намагатися "тиснути" свою дитину під всі стандарти і методики, які побутують і є модними. Зі своїм старшим малим я займалася безліччю цікавих речей, ми і малювали і бігали і танцювали і каталися на роверках, і подорожували і експерементували. Звичайно і вчилися рахувати і читати. Оте рахування і вивчення кольорів нам далося ще до 1,5 року. А вивчення букв та читання ми освоювали після 3 -ох.
    Є багато як прихильників, так і противників цієї методики. Вона є недосконалою і часто суперечною. В дитини не розвивається активний пізнавальний інтерес, що є запорукою успішного навчання, але все ж, сама ІДЕЯ методики є унікальною. І провівши кілька корекцій в сторону конкретної дитини, ми справді зможемо допомогти дитині легко, цікаво і без зайвих зусиль освоїти, те, на що першачкам ідуть семестри, а їхнім батькам маса нервів.
    Оскільки сам Доман був лікарем-нейрофізіологом, він багато цікавого написав про розвиток дитячого мозку
    Класична школа і послідовники роблять все згідно методики, але є багато негативних відгуків про класичну схему навчання
    Саме тому методика вимагає комплексного підходу до навчання. Паралельно має йти активний фізичний розвиток дитини та розвиток мовлення.
    Пропоную батькам в цій темі ділитися своїм досвідом, знаю що є мамусі форумчанки, які навчали своїх діток згідно методики Домана, прошу ділиися тут своїми роздумами, труднощами, результатами і ідеями.
     
    Останнє редагування: 17 Лютий 2010
  2. irushka

    irushka Well-Known Member

    Відповідь: Методика Глена Домана: раннє читання міф чи реальність?

    У мене не надто великий досвід в цій методиці, але цікавилась нею коли Каті було кілька місяців. Оскільки тоді ще карток Домана у Львоі не можливо було знайти, а самостійно робити не було терпіння, то я купувала такі маленькі картонні книжечки, де на сторінці один предмет і його назва написана, ці книжечки я тримала над малою (в 3 міс.) і озвучувала написане. Зараз з того смішно, але позитив у тому, що саме тоді я заклала малій неабиякий інтерес до книжок - досі книжки в нас не зрівняються з жодною забавкою.
    В 8-9 міс. ми перейшли на презентації Домана на диску, але після кількох разів мені це видалось таким безглуздим: моя дитина дивиться на комп`ютері на речі, які є кругом неї і так кожного дня, і я їй все одно показую все і називаю в реальності. Оскільки я не ставила собі мету навчити читати малу, то я й припинила використовувати цю методику. Зараз ми не знаємо половини букв і навіть близько не є до процесу читання.
    Взагалі щодо методики я згідна з вашою другою цитатою щодо її недоліків, вона може і ефективна, але навчає дитину далеко не тим речам, які їй необхідні в дуже ранньому віці.
     
  3. Zlju4ka

    Zlju4ka Well-Known Member

    Відповідь: Методика Глена Домана: раннє читання міф чи реальність?

    Ми з малим спробували починали з пяти карточок(спочатку з малюнками потім просто написані назви тваринок червоною ручкою) кожні пять днів одну забирали,а одну додавали тримали по 1-2 секунди голосно називали і так тричі на день.Він якось дуже швидко то сприймав.І за ті пять днів коли карточки були однакові-він їх якось інтуїтивно вже називав.Тобто в нашому випадку воно діє.
    Але ми відмовились:тому що дуже швидко то стало схоже на якесь зомбування.Жалко мені його стало,такий малий а я вже з тими словами лізу.Він правда пару днів ще згадував за свої "читалки"а потім забув.Думаю він на свій вік і так багато знає.Тож наразі дала йому можливість насолодитись дитинством.
     
  4. dieSonne

    dieSonne Well-Known Member

    Відповідь: Методика Глена Домана: раннє читання міф чи реальність?

    Та, зі сторони воно виглядає саме так.

    ого, а що казали бабусі?
    Якщо чесно, то власне класична методика передбачає таке раннє показування тих карточок з їхнім озвученням. Я противник цього. Спочатку дитина має самостійно все вивчити і освоїти світ навколо себе, а мама має бути поруч і розказувати дитинці про все навколо. У віці від року це саме той час. Підходить дитя до дивану, а ми наголошуємо, що дитина біля "ДИВАНу", "КРІСЛО(а)", "ДВЕРІ" тощо. І лише після такого особистого обмацування і ознайомленні, можна показувати дитині карточки з тими ж предметами. Звичайно, є багато речей, яких дитина в реальному житті не зустріне, або це відбудеться значно пізніше, в старшому віці, але ж дитина має знати про існування таких тварин як крокодили, змії, бегемоти, леви. Але саме така послідовність дає можливість дитині брати активну участь у процесі пізнання. Якщо дитина з року знає що лампа у нас на стелі, що вона світить нам, а потім у 1,5 ми запропонуємо дитині карточку зі словом лампа, то дитина зможе похвалитися своїми знаннями, вона зможе співставити зображену лампу, з тою, яку вона знає і покаже де в нас є лампа. А саме слово "лампа" дитина, на жаль, не запам"ятає, бо букви та цифри у такому віці не мають для дитини ще жодного змістовного значення. Дитина може механічно їх завчити і показувати, але це не той ефект і зміст, який мала б нести у собі методика раннього розвитку.
     
    Останнє редагування: 17 Лютий 2010
  5. irushka

    irushka Well-Known Member

    Відповідь: Методика Глена Домана: раннє читання міф чи реальність?

    :) вони того не бачили :) Я не робила цього систематично, ці книжечки були в нас як одні з перших забавок, а мене вражало як уважно дитина на них дивиться. Я це робила швидше з власної цікавості після того як прочитала про цю методику, бо важко було уявити як це відбувається, не спробувавши. Але я наголошую, ми не займались, ми лише спробували, а тоді моя інтуїція підказала, що це нам не потрібно. Значно більший результат у розвитку був завдяки тому, що я постійно коментувала все, що ми робили, називала предмети, їхні якості, давала все спробувати малій на дотик ( наприклад: " ми виходимо з кімнати, йдемо по коридору, тепер повернемо вліво, тут наша кухня, ту ми їмо, ось стіл, очка бачать -він білий, ручка відчуває - він холодний, вушка чують - гуде холодильник і т.д....)
    А стосовно читання я зараз задумуюсь як все-таки до цього підійти, але за Доманом не хотілось би, все ж таки дитина має вміти складати букви у слова, а не впізнавати лише ті слова,які їй демонстрували...
     
  6. dieSonne

    dieSonne Well-Known Member

    Відповідь: Методика Глена Домана: раннє читання міф чи реальність?

    З якого віку починаєте "вчити" показувати діткам букви? Вивчення букв окремо від складів чи слів суперечить самій методиці Домана, але мушу сказати, що спостерігала за дітками і пробувала різними способами (окремо самі короткі слова, спершу букви - потім короткі слова). Спосіб спершу букви (не всі звичайно, спочатку голосні, потім кілька приголосних) дає кращі результати. Дітки вже на третьому-четвертому занятті починають розрізняти окремі слова (око, ніс, рот, вухо) відштовхуючись від першої букви.
     
  7. Svitlanka

    Svitlanka Well-Known Member

    Відповідь: Методика Глена Домана: раннє читання міф чи реальність?

    Старший сам почав цікавитись буквами в 1.5 рочки, я не ставила це за мету, але йому страшенно подобалось, то в 1.5 роки він знав десь 6 букв точно, показував іх в словах. Але йому це було цікаво. Чи буде так з молодшим, не знаю, подивимось. А, старший до школи читав поганенько, що в 5 років, що в 7 - приблизно на одному рівні. А в школі ну дуже швидко навчився гарно читати. Тоді я згадала слова чоловіка, що всьому дитину має навчати педагог, тобто людина, яка з тим працює і знає, як краще навчити. Тепер по техниці читання один з найкращих в класі.

    Знаю, що деякі дітки можуть читати вже в 2 роки і називати двозначні числа. Донька одної знайомої сама навчилась читати десь в4 рочки , а в 6 читала великі книжки "дорослим" шрифтом, без малюнків, сторінок так на 400 :)
     
  8. dieSonne

    dieSonne Well-Known Member

    Відповідь: Методика Глена Домана: раннє читання міф чи реальність?

    звичайно, знати букви це одне. а вміти читати, це зовсім інше, маю бути методичний підхід і це діло має відбуватися паралельно, а не так, що дитина вивчила усі букви, а що з ними робити і для чого вони потрібні- не знає. Мій старший почав читати прості слова, вільно і сам в 4,5 роки. Зараз йому 6, маємо йти до школи того року, техніка читання на рівні 2-го класу (32 слова невідомого тексту). Дитина читає із задоволенням усе, що собі хоче (книжки, дитячі журнали, статті в інтернеті).
     
  9. irushka

    irushka Well-Known Member

    Відповідь: Методика Глена Домана: раннє читання міф чи реальність?

    А можете більше розказати як саме ви займались з малим?
     
  10. dieSonne

    dieSonne Well-Known Member

    Відповідь: Методика Глена Домана: раннє читання міф чи реальність?

     
  11. Koza-Dereza

    Koza-Dereza Well-Known Member

    Відповідь: Методика Глена Домана: раннє читання міф чи реальність?

    Я читала (не Тургенева i Толстого, а дитячi книжки) починаючи з 4х рокiв, i як небудь писала до першого класу. I шо з того? Я була нi вiдмiнниця у школi нi в унiверситетi, нi не працюю в NASA. Я за розвиток (раннiй також, бо свою дитину розвиваю), за вчення дитини i букв i цифр i читання iтд, але я проти зациклювання на тому i даваннi йому якесь надзвичайне значення.
     
  12. dieSonne

    dieSonne Well-Known Member

    Відповідь: Методика Глена Домана: раннє читання міф чи реальність?

    я також на цьому не зациклююся. Розвиток дитини має бути гармонійним і всестороннім, і наголос має робитися на фізичному розвитку в першу чергу. Але, коли мій малий почав підходити до мене читаючої книжку і питатися а що тут ти читаєш таке цікаве, то я бачила який великий в дитини інтерес до цього, я не могла сказати та тобі ще зарано, коли дитина питалася, а що тут написано. Ми читали разом всі назви магазинів, всі написи на етикетках, а потім купили дитині шкільну дошку. І знаючи майже всі голосні та добру половину приголосних, дитина почала читати простенькі слова, ми одне за одним на дошці записували їх, потім я стирала першу букву і дописувала нову, виходило інше слово (мак, гак, бак, рак і т.д) Звичайно, цьому процесу передувало багато інших кроків, ми мали купу таких-собі міні ігор (бавилися в магазин, в вулицю), але саме головне це те, що дитина сама хотіла читати, він хотів самостійності, бо бачив як вечорами ми з чоловіком собі всідалися і читали книжки, і йому було це цікаво.
    Не треба штурмувати дітей. Одні вчаться в 4 роки, інші успішно в 6, інші читають з пеленок (ще таких не бачила), але суть не в тому. Основна суть навчання дітей - це індивідуальний підхід і зацікавлення. Якщо дорослим, батькам чи педагогам вдається пробудити в дитини пізнавальний інтерес, який є основою успішного та легкого навчання, то дитина навчатиметься з легкістю. Якщо порядок подачі знань буде систематичним, структурованим і з певною логічною послідовністю, щоб в дитини в голові не було "каші", то дитина матиме грунтовний багаж знань на все життя, і не пам'ятатиме криків і докорів батьків за те, що вона не вміє чи не може навчитися, а пам'ятатиме які були улюблені казки у неї в дитинстві, які вона читала разом з мамою. І не треба тим дітям ставати космонавтами наса чи китайськими дипломатами, головне бути хорошими, свідомими громадянами, добрими і порядними людьми.
     
  13. Koza-Dereza

    Koza-Dereza Well-Known Member

    Відповідь: Методика Глена Домана: раннє читання міф чи реальність?

    А скiльки вашому синовi було рокiв на той час? Мiй чоловiк пробує вчити Катю читати склади, але не дуже наполягає, а так, час вiд часу. Цiкаво скiльки це йому займе. Мiй чоловiк взагалi молодець. Все що Катя навчилась то це завдяки йому.
     
  14. dieSonne

    dieSonne Well-Known Member

    Відповідь: Методика Глена Домана: раннє читання міф чи реальність?

    у віці 4 років, він знав більшість букв, ми також разом "читали" та запам"ятовували простенькі слова. Усвідомлене читання, коли дитина добре вміла зліпити до купи букви і прочитати слово, а не різала по складах почалося з 4,5 року, а в 5 і зараз дитина читає на рівні першого-другого класу (хоча в мене був однокласник, який у 5-му класі читав гірше). Дитина тихо може прочитати собі якесь маленьке оповіданнячко з дитячого журналу, приблизно одна сторінка або одна розгортка, і ми собі його обговорюємо, я задаю йому питання, щоб переконатися чи він зрозумів і чи таки уважно читав. Знаю вже багато способів, як це зробити швидше, але питання чи треба. Приблизно 3 річні діти вже можуть читати та розпізнавати прості слова (око, рот, вухо, ніс), це з власного досвіду. Проте у мене своя методика, в методиці самого Домана мені багато чого не подобається, хоча я використовую його ідею, про читання цілого слова, а не окремо вивчення букв, потім складів. Діти просто дуже різні, і бачу що більшість дітей, все-таки, сприймають вивчення спершу окремо букв, а потім цілих слів. Склади ми пропускаємо. Так вчився читати і мій малий.
     
  15. Aster

    Aster Well-Known Member

    Відповідь: Методика Глена Домана: раннє читання міф чи реальність?

    Склади читати - це теж не означає, що дитина почне читати слова. Мій старший в 2,1 роки знав всі букви, знаходив і читав їх будь-де. В 2,5 роки почав читати склади по букварю Жукової. Але по-справжньому почав читати лише після 4 років. І зовсім не по складах. :)
     
  16. dieSonne

    dieSonne Well-Known Member

    Відповідь: Методика Глена Домана: раннє читання міф чи реальність?

    власне, про що я й кажу, більшість дітей усвідомлено не починають швидше читати як на 4-му році життя. А якщо хтось і "читає" з пеленок, то мені шкода тих зазомбованих дітей, бо це направду зарано і не потрібно дитині, можна навіть сказати - шкідливо.
     
  17. Aster

    Aster Well-Known Member

    Відповідь: Методика Глена Домана: раннє читання міф чи реальність?

    Абсолютно згідна! Хоча є й виключення. Мене бабуся навчила мене читати в 2,5 роки. По методиці Зайцева. :) :) :) Хоч вона про неї і не чула. Бабуся просто наклеїла на сірникові коробки склади з "каси цифр і букв", що продавалися в магазині. І бавилася ними зі мною. В 3 роки я вже читала книжки, в 4 роки перечитала все, що було в хаті з дитячих книжок для дошкільного віку і вже читала дитячі журнали "Барвінок" і т.п. До школи мала техніку читання на рівні старших класів.

    Але, спробувавши повчити свого малого в 2,5 роки читанню, я зрозуміла, що всі діти різні :) і якщо поки що дитина не готова - то вчи чи не вчи, а ніц не буде. А в 4 роки йому це пішло і дуже добре пішло. До школи вже мав суперову швидкість читання.
     
  18. dieSonne

    dieSonne Well-Known Member

    Відповідь: Методика Глена Домана: раннє читання міф чи реальність?

    ваша бабуся дуже розумна жінка, справжня бабуся!!! якщо батьки хочуть чогось навчити дітей, це все має відбуватися в формі веселої та цікавої гри. Більшість батьків настільки заклопотані щоденними справами, що не мають, ані фантазії ані часу бавитися, і хочуть щоб дитина навчилася чи то читати, чи писати, вже, зразу і гарно, і в той день, коли настає те "вже" всі сусіди знатимуть, що ваша дитина почала гризти граніт науки, а від вашим нервам допоможе хіба місячна відпустка на Карибські острови. Власне тому є певна суть і сенс спробувати навчити дитинку хоча б букви, хоча б елементарному у формі гри, поки мама є в декреті з дитиною, поки має трошки часу і терпіння.

     
  19. Aster

    Aster Well-Known Member

    Відповідь: Методика Глена Домана: раннє читання міф чи реальність?

    Так, ми в 2 роки вивчили букви саме у формі цікавої гри. Я взяла картонки розміром 7 на 5 см, наклеїла великі чорні літери. І ми грали "в поїзд" (оскільки саме залізниця була на той час найулюбленішою іграшкою малого). Виглядало це так. Я розклада 5 карточок по підлозі, брала з них одну, клала окремо і називала літеру, наприклад "А". Потім казала малому: "поїзд хоче їхати, треба збудувати рельси, поклади далі літеру "М". І підказувала йому. Так ми будували рельси. А по ним потім їхав поїзд. :) Спочатку було по 5 літер. Пізніше вже - через всю кімнату зі всіх літер алфавіту.

     
  20. TASJA

    TASJA Active Member

    Відповідь: Методика Глена Домана: раннє читання міф чи реальність?

    Справді, у формі гри дитина схоплює швидше і зацікавленості більше. І якщо дитя відразу не показує, що знає і вміє, це ще не означає, що воно не знає чи не вміє. Мій малий видавав завжди все несподівано, але до того ми гралися кубиками з буквами або ще щось.