А мене рятували https://kazky.suspilne.media Там гарна начитка. Коли я вже повивчала на пам‘ять всі книжки в хаті і від слів: «мам, почитай казочку» сіпалось ліве око, цей сайт був для мене знахідкою.
@Lemeshchuk моїй рівно 1,7 р. (правда, вона недоношена на 1,5 міс.), так говорить до всіх «мама» і нічого толкового більше. Вчора вперше почула «кама»-панда (улюблена тварина в книжках) і склад «ка» на всі тварини/речі/фрукти, типу на все, що в книжках намальовано. Хоч розкаже як те чи інше звірятко каже («му», «гав» і т.п.). Порівняно зі старшим, доня говорить дуууже мало. Він в тому віці вже базові кольори знав, всі називав, цифри також до 10 розказував, хоч мені тоді теж здавалось, що могло б бути ще більше вмінь. Але я даю собі спокій до 2 років точно. Тим більше книги вона обожнює, читає безперестанку, все розказую їй. Інколи вона щось белькоче на своїй мові, але це дуже рідко і зовсім незрозуміло. Я б порадила не дуже переживати з цього приводу, вона ще маленька у Вас. Постарайтесь більше читати, розказувати про предмети які вас оточують, тим більше на прогулянці («дивись, дерево/будинок/червона машина») і коментувати, що Ви, наприклад, робите вдома («зараз будемо варити кашу: візьмемо каструлю, водичку...» і т.д.). Я невпевнена точно чи це дасть бажаний результат, але принаймні буде відчуття, що Ви стараєтесь для цієї справи.
Дівчатка дякую за поради/підказки/досвід, трохи заспокоїлась, я розумію що всі дітки різні (в мене старша дочка в її віці вже говорила словосполучення прості, називала себе по імені, знала як кажуть тваринки, малювала закарлючки і т.п.), але на мою думку краще "пере-" ніж "недо-". Буду старатися більше з нею розмовляти/читати/гратися, ну принаймі до 2-х років не буду ходити по лікарях.
Читаю , читаю я і ... пішла пошукала старі свої дописи в темі. Що я хочу сказати- все приходить і проходить з власним досвідом. І, таки, має свій час. Наш час захвилюватись таки настав колись. Не буду нічого розписувати випереджаючи питання- енцефалограма в нас була ідеальна, тому причини ЗМР так і не знаємо, а медикаментозно я відмовилась корегувати, лише логопед-дефектолог, але тільки скажу, що 2.5-3 роки- це максимум для на "почекати", якщо в дитини немає прогресу зовсім довший час. Ні, я б однозначно до 2-х не парилась зовсім.
Мій старший в 1 рік говорив одне слово, в 2 роки десь 15 простих слів. Говорив як кажуть тваринки, все знав і показував, але майже все було еее і иии. З 2 до 3 років говорив трохи більше слів, але словосполучень не складав. В 3,1 почав говорити реченнями і то дуже багато. Зараз 3,9, то говорить так багато, що часом я вже не можу то все переслухати). Меншій 1 рік і 5 місяців, недоношена. Говорить десь 10 слів, але все повторює за старшим, тому багато чого вміє.