Педагогічне догодовування

Тема у розділі 'Харчування малюків', створена користувачем Suzi, 5 Травень 2009.

Партнер розділу - Львівська група підтримки ГВ:
  1. Suzi

    Suzi Moderator Команда форуму

    В цій темі пропоную ділитись досвідом, порадами саме щодо педагогічного прикорму.
    Для мене педприкорм є природною частиною розвитку дитини (яка перебуває на правильному ГВ) перших років життя.
    Суть педприкорму (педагогічного прикорму), полягає в ознайомленні з новою для дитини їжею, навчити жувати, добувати їжу не тільки з маминої груді. Метою педприкорму не є нагодувати маля, а саме ознайомити. Дитина отримує мікродози (шматочки їжі, які вміщаються між подушечками вказівного і великого маминих пальців) їжі з маминої тарілки, які поступово збільшуються і збільшується кількість їжі, що дозволяє уникнути перевантаження дитячого ШКТ. Таким чином організм знайомиться і з раціоном сім‘ї і поступово вчиться пережовувати шматочки, перетравлювати «дорослу» їжу. Участь у сімейній трапезі допомагає малюку навчитись поведінки за столом, чого важко (на мою думку, майже неможливо у перші роки) досягнути, коли дитина їсть окремо від решти членів сім‘ї.
    Детальніше можна почитати, наприклад, тут :

    Педагогічне догодовування, ч.1
    Педагогічне догодовування, ч.2

    http://community.livejournal.com/ped_prikorm/tag/статьи
    http://community.livejournal.com/ped_prikorm/tag/теория+ПП


    З теорією ознайомилась, але маю ряд питань до тих, хто вже прикормлювався за цією схемою.
    1.Починати можна з будь-якого продукту? Тобто навіть з м‘яса?
    2. Як виглядає процес запивання молоком? Денис ще не сидить сам, тобто я його підтримую. Чи я маю дати мікро дозу, прикласти до грудей, так 2-3 рази , потім сушку в руку і знімаю на підлогу? Чи не хоче, то й не треба?
    3. Чи тільки мама бере прикормлює? Чи може тато дати з своєї тарілки?
    4. Саме болюче питання – маєм атопічний дерматит. Вже трохи краще, почервоніння нема, але висипка є. Чи я маю чекати поки зовсім шкіра почиститься, чи можна прикормлювати коли нема почервонінь? Як при такій халепі вводити продукти? Один продукт в день? Чи декілька ?
    Взагалі-то ми вже почали, якось майже підсвідомо почала  Давала мікродозами картоплю з зупи, крупинку пшоняної каші вареної на молоці, твердого сиру. В руку – сушку.
    9F

    Раджу почитати статті (1,2, 3, 4, 5, 6) про прикорм, тоді якщо ще залишаться питання, задавайте.
    Про те, що варто обмежити.
     
    Останнє редагування: 3 Січень 2017
    • Подобається Подобається x 7
  2. Suzi

    Suzi Moderator Команда форуму

    Відповідь: Педагогічний прикорм

    У вас же теж АД почався не відразу? Десь в 4 міс.? От цікаво мені, чого воно так.....
     
  3. olenkastar

    olenkastar Well-Known Member

    Відповідь: Педагогічний прикорм

    взагалі у нас почалося не від того,що я шось не те з'їла(як я вже вияснила)...коли я їм шось не те-малу обсипає прищиками на животику і на бороді...(АД проявляється в нас почервонілими плямками на згибах ручок і ніжок)а АД у нас від води і повітря. почалося все в листопаді,коли почався отоплювальний сезон.я вже писала,поки були в Карпатах-робилося легше,приїжаєм до міста-все:sad:
    одна лікарка казала,що діти,які живуть в центрі і ближньому центрі частіше хворіють на дерматити і алергії,ніж "нецентрові" і сільські.:umbrage:
    тому то я і вирішила-в нас педприкорм,АД тому не заважає,а навпаки,як вже писала Наталя,малеча отримаю "харчову " інформацію про продукт від маминого молочка,а якшо її кормити окремою дитячою кашкою чи пюрешко,то звідки вона має взяти ті ферменти?
    отже,я притримуюсб думки,що АД і педприкорм -сумісні:)
     
    • Подобається Подобається x 3
  4. lapocka

    lapocka Well-Known Member

    Відповідь: Педагогічний прикорм

    Ми тежна педприкормі, відколи він в нас почався то я стала краще харчуватись при малій:xaxa: Може все не так правильно нам виходить, але багато принципів педприкорму мені подобаються, особливо ті які говорять що їжа не іграшка і не потрібно годувати дитину на мус.:)бувають дні коли не встигаю зварити повноцінну їжу, а давати макарони доці не дуже хочеться:xaxa: Тоді варю нам овочі або зупку, але також нічого не подрібнюю, даю їсти маленькими шматочками. Найбільше я горжусь тим, що Катруся гарненько п'є із стаканчика (батьки зекономили на поїлці:xaxa:). т.т.т. не підсипує від зїдженого вже довший час:). Хоч я б не сказала що в малої серйозний апетит, зїсть пару шматочків і досить, а я і не заставляю бо гарно виглядає;)
    І ще стільчика для годування не купляли, мала їсть сидячи в мене на колінах, і навіть незнаю чи варто зараз...
     
    • Подобається Подобається x 2
  5. Despina

    Despina Well-Known Member

    Відповідь: Педагогічний прикорм

    А мені цікаво таке: Їду для всієї сім'ї я готую на пару днів. Ну тобто сьогоднішній борщ ми з чоловіком можем їсти і завтра, і післязавтра. Як тут бути з дитиною? Можна педприкормити вчорашнім-позавчорашнім?
     
  6. Mira_SH

    Mira_SH Well-Known Member

    Відповідь: Педагогічний прикорм

    Я б не ризикнула, максимум доба, я тепер готую мікродозами, щоб щодня свіже, вчорашній можу дати сир білий. А так і дорослим корисніше. А як вже не справилися, то таки готую Христі свіжу зупку овочеву, але не подріблюю особливо, так як длч себе.
     
    • Подобається Подобається x 2
  7. Suzi

    Suzi Moderator Команда форуму

    Відповідь: Педагогічний прикорм

    Я б дала вчорашній борщ. Якщо якесь блюдо може зіпсутись за день-два, то хороший привід переглянути і своє меню або умови зберігання.
     
    • Подобається Подобається x 5
  8. Мамусічка

    Мамусічка Well-Known Member

    Відповідь: Педагогічний прикорм

    МИ теж на педприкормі. Задоволені. Ми користуємось ось такими рекомендаціями статті:
    Главное – мамино молоко!


    Само определение – «прикорм» - несёт в себе большой смысл. Основным питанием ребенка остается грудное молоко, а все остальное – это приложение к основному, второстепенное, дополнительное, почти не имеющее пищевой ценности в период знакомства. Начинать прикорм нужно, когда ребенок «сигналит» маме о своей готовности. Сидя на коленях у мамы, он требует еду из её тарелки. Это происходит ближе к 6-ти месяцам жизни ребенка. У него есть устойчивый пищевой интерес, ему интересно то, что ест мама, он готов с этим познакомиться. При этом он продолжает насыщаться из маминой груди, а знакомиться с едой – из маминой тарелки. В сознании малыша эти два процесса никак не связаны. Он не стремится насытиться прикормом, потому что… есть он пока не хочет! Но он хочет подражать маме. Ему интересна еда с точки зрения знакомства и подражания действиям взрослых, а не потому, что он голоден! Поэтому, чрезвычайно важно, чтобы мама сняла с себя и своих близких заботу о накармливании ребенка. Малыш продолжает кормиться её молоком, и количество суточных прикладываний к груди не снижается меньше 12 в сутки. Это количество необходимо для поддержания стабильной лактации. Основные кормления грудью, необходимые для насыщения и роста ребенка – всегда перед снами, после снов, и ночью, а при бодрствовании коротенькие прикладывания для успокоения и психологического комфорта малыша.

    Я ем, как взрослый.

    Известно, что знакомство с теми продуктами, которые ест мама и вся семья, начинается ещё задолго до рождения ребенка на свет. Через пуповину внутриутробный плод получает первые «знания» о рационе его семьи. Вместе со всеми необходимыми веществами для жизнедеятельности, он получает ферменты и информационную базу о том, что ела сегодня его мама.

    Через полгода после рождения, проявляя «недюжий» интерес к содержимому маминой тарелки, малыш требует «языком жестов», чтобы ему дали именно это. То, что ест мама. Если дать ему маленький кусочек из своей тарелки размером с рисинку или гречинку, а потом дать запить из груди, то со своим молоком мама передаст ему ферментативную информацию о том, как нужно усвоить и переварить ту пищу, которую ела она сама. Продолжается знакомство с «уже знакомым». Тем самым у ребенка упрощаются задачи, связанные с усвоением и перевариванием пищи, снижается риск возникновения аллергии на вводимые продукты. Пока малыш совсем мал, он получает еду исключительно ради знакомства и очень маленькими объемами, без цели накормить. Это может быть соленая, сладкая, острая пища. Но если это очень маленький кусочек – со спичечную головку, то малышу нет разницы, какой он, потому, что его совсем мало. То же относится и форме этого кусочка.

    Употребляя слово «кусочек», я имею в виду кусочек в прямом смысле этого слова. Начиная прикорм с кусочков, решается сразу несколько задач, очень важных для растущего человечка. Во-первых, навыки жевания и глотания приобретаются только на практике, в определённое Природой время. Наличие или отсутствие зубов не имеет никакого отношения к прикорму. Учиться жевать и глотать ребенок готов после исчезновения «рефлекса выталкивания», т.е. уже после 6-ти месяцев. Для этого нужна твердая пища в виде маленьких кусочков из тарелки мамы. Во-вторых, это физиологично для желудка, не готового к большим нагрузкам после молока, усваиваемого в кишечнике, а не в желудке. Еда, которая идет в виде твердого кусочка, имеет маленькую площадь соприкосновения со слизистой. После соприкосновения со стенкой желудка и передачи информации, кусочек дальше идет через желудок «транзитом». Если в период знакомства используется пюре, то оно обволакивает стенки слизистой, создавая дополнительную нагрузку на желудочно-кишечный тракт ребенка. В-третьих, белковая и крахмалистая пища начинает понемногу усваиваться у ребенка после 9 месяцев. Клетчатка вареная усваивается частично после года, а сырая… после 4-х лет. Это можно увидеть «на выходе» в горшке малыша. Морковка, капуста, яблоко «выходят» в том же виде, в котором и заходят. Начиная прикорм с целью накормить ребенка, например, с яблочного пюре, можно получить «на выходе»… яблочное пюре. А если это маленький кусочек яблока, прошедший через желудок, не травмировав его, то цель его – знакомство с яблоком.

    Однако, яблоки, и вообще фрукты и овощи - это не основная наша еда. Что из продуктов, в основном, на столе у мамы, живущей в средней полосе России? Мясо, картошка, лапша, хлеб, печенье, творог, сыр, творог, крупы, рыба – это всё белковые и крахмалистые продукты. Именно эти продукты чаще всего и «перепадают» малышу из маминой тарелки, если мама не отдает предпочтение овощным и фруктовым блюдам. Вы никогда не увидите в горшке у годовалого ребенка сыра, например, даже если он ест его кусками. С усвоением сыра, печенья, мяса у малыша все хорошо! А вот морковка…

    Знакомство с прикормом длится несколько месяцев с момента начала прикорма, когда у ребенка постепенно увеличивается потребность в другой пище, кроме грудного молока. Постепенно ребенок просит все большее количество кусочков за один «присест» на трапезу. Увеличивается и размер кусочка. При этом еда малышу всё так же интересна, как и в 6 месяцев. В течение года малыш знакомится с рационом его семьи, с продуктами всех четырех сезонов года.

    Мама – конкурент за столом.

    Мы уже упоминали о том, что мама не должна делать попыток накормить ребенка. За столом мама должна демонстрировать, что она в еде – конкурент. У мамы нет цели накормить ребенка, у ребенка есть цель выпросить еду у мамы, как это и было с момента начала прикорма. Если мама ест с аппетитом, и с удовольствием, демонстрируя это своим поведением за столом, ребенок будет повторять за ней. Ведь интерес к пище взрослых – это не что иное, как желание подражать маме в том, что она делает с этой пищей. В ситуации, когда здорового ребенка не пытались накормить с помощью уговоров или другими способами, он ест всегда с хорошим аппетитом и с удовольствием. Ему нравится есть, у него нет отрицательного отношения к еде, он ест очень аккуратно и относится к трапезе с большой ценностью. Понятие, что еда - это ценность, формируется у малыша только в результате наблюдений за мамой, и её поведением за столом. Кусочек из тарелки мамы попадает малышу в рот только после того, как он «просигналил» маме о своем желании. Решение о том, обедать ему сейчас или нет, должно быть осознанным решением ребенка, а не взрослого человека.

    Маленькие детки питаются очень дробно. Им постоянно нужны маленькие перекусы, часто и понемногу. Они усаживаются за стол со всеми членами семьи, со старшими братьями и сестрами, приходящими гостями. В промежутках кусочничают - «мусолят» то сушку, то печеньку, то кусочек яблока или куриную косточку.

    Как выглядит на практике начало введения прикорма ребенку на грудном вскармливании?

    Малыш сидит у мамы на дальнем колене от стола, и периодически выпрашивает у неё кусочки из тарелки. Мама, как конкурент, ребенка иногда «одаряет», демонстрируя важность и ценность пищи. Как только интерес к еде у малыша потерян, он начал отвлекаться, мама его снимает с колен, даёт ему в руку его кусок, и продолжает свой обед. «Кусок на пол» дается ребенку для того, чтобы, во-первых, он не мешал маме закончить трапезу, а во-вторых, для исследования.

    Ближе к году ребенок пересаживается на отдельный стул, или детский стульчик, и начинает «орудовать» за столом самостоятельно. У него появляется своя тарелка, ложка, вилка. В тарелку накладывается небольшое количество еды, с расчетом чуть меньше, чем ребенок сможет съесть. К этому возрасту он уже умеет пить из кружки. Пьет малыш пока мало, основную жидкость получает из материнского молока. При этом он продолжает кушать за общим столом. На время трапезы столешница с детского стульчика снимается, и он пододвигается вплотную к «взрослому» столу. Во время еды на кухне игрушек нет. Ребенка никто за столом не развлекает, и не предлагает «ложечку за маму, за папу…». Все заняты исключительно своей трапезой.

    Питание и воспитание.

    Подведем итог. Основная задача ребенка до 3-х лет – познакомиться с рационом питания его семьи и научиться вести себя за столом, как «хороший» взрослый. В плане рациона ребенок подстраивается под традиции своей семьи. Все, что делает за столом взрослый, учится делать ребенок. Он учится кушать то, что едят все в его семье, за общим столом. Учится пользоваться ложкой и вилкой, салфетками, говорить «спасибо», просить добавку, убирать за собой посуду… Всему этому он может научиться, глядя на взрослых, и подражая им. Все, что взрослый не делает, не должен делать ребенок. Эти нормы поведения мама задает малышу с первых дней введения прикорма и знакомства с пищей взрослых. По мере формирования мелкой моторики ребенок учится управляться столовыми приборами, и кушать очень аккуратно.

    Для решения этих педагогических задач в формировании пищевого поведения ребенка есть несколько простых правил:
    * Правила поведения ребенка на кухне и за столом устанавливает мама.
    * Мама ест первая, не обремененная заботой о накармливании ребенка.
    * Отдельно для ребенка ничего не готовится, еда не перетирается в пюре.
    * Еда должна быть разнообразная, богатая белками и углеводами.
    * Диета для кормящей мамы и её грудничка может быть только в случае медицинских показаний.
    * Нет ограничений в прикладываниях к груди. Можно грудь дать и за столом, но «без отрыва» от трапезы.
    * Малыш получает твердыми кусочками ту еду, которая приготовлена на всю семью, и которую ест мама.
    * Напитки, и вообще жидкость ребенок пробует в небольших порциях.
    * Количество съедаемой пищи увеличивается у ребенка только в зависимости от его «запросов», постепенно и очень медленно.
    * Ребенок ест за общим столом, вместе со всеми.
    * Между основными усаживаниями за стол ребенок кусочничает.
    * Взрослые едят с аппетитом, не акцентируя внимание на ребенке.
    * Еда на столе должна быть в ограниченном количестве.
    * Малыш не должен видеть, что еда выбрасывается.
    * Мама не должна позволять малышу играть с едой, размазывать её, кидать, плевать... Еда используется только «по назначению».
    * Если ребенок не съел свой кусок, или оставил еду в тарелке, мама молча доедает это сама, демонстрируя ценность пищи.
    * Если Ваш грудничок пока не проявляет интерес к еде, наберитесь терпения, и не трогайте дитя!
    До речі на педприкормі і маминому молочку важились в 10 місяців і 5 днів, набрав уже Кірюшка 13 кілограм 600 грам, 80 см. росту. Уже 8 зубів, довге волоссячко. І все в нас добре.
     
    Останнє редагування: 22 Травень 2009
    • Подобається Подобається x 1
  9. Suzi

    Suzi Moderator Команда форуму

    Відповідь: Педагогічний прикорм

    Мене трохи хвилює одне питаннячко...В Дениса з прикормом співпадає зміна частоти випорожнень. Часом какає раз на 2 дні, часом 1 на день. Але дитину нічого не турбує, живіт мякий. Чи вважати це запором?
     
  10. natorella

    natorella Well-Known Member

    Відповідь: Педагогічний прикорм

    ні

    чи потрібна розгорнута відповідь??? :confused::xaxa:
     
    • Подобається Подобається x 1
  11. Aster

    Aster Well-Known Member

    Відповідь: Педагогічний прикорм

    Ми почали педприкорм тиждень тому. Поки що їмо шматочки картоплі, банану і ду-у-уже любимо хліб. І зразу виникла купа питань! Може підкажете?

    Ось перше, наприклад. Чи можна дитині до року давати твердий сир (російський, голландський)? У всіх дитячих журналах пишуть, що сир - лише з 3 років! А я їм той сир весь час, і дитині хочеться дати. Але ж там 50% жироності. Тому стра-а-а-ашно.

    Іще питання. Як перестати переживати весь час, щоб дитина тими кусочками не дусилася? Дала сьогодні вперше шкуринку з хліба, він її так з задоволенням цямкав! А я сиділа півгодини над ним і трусилася. :8:
     
  12. Suzi

    Suzi Moderator Команда форуму

    Та ні, то більше для самозаспокоєння теба почути , що все ок :)

    Взагалі-то педприкорм передбачає, що дитина до 1,5 року знайомиться з раціоном сім*ї, тобто їсть майже все, крім чогось відверто шкідливого - майонези, чіпси і т.д.(хоча ик само бажано і батькам того не їсти:)). Я даю сир МІКРОшматочками. Ними вдавитись дуже важко.Може ви спішите з розмірами шмточків - не занадто великі? А в руки даю тільки те, від чого не може відкусити більший шматок (морква, баранка).
     
    Останнє редагування модератором: 29 Травень 2009
    • Подобається Подобається x 3
  13. Aster

    Aster Well-Known Member

    Відповідь: Педагогічний прикорм

    Та ні, я все даю мікро-мікро дозами, їх майже і не видно. А питаюся саме про те, що дається дитині в руку. Шкуринка з хліба, печенько, яблуко. Він ярказ запросто відкушує від того великі шматки. Хоча він їх нормально розжовує і їсть, я постійно від того в стресі!
     
  14. natorella

    natorella Well-Known Member

    Відповідь: Педагогічний прикорм

    я давала сир - нічого від кавальчика не буде:)
    а ви не трусіться головне - і буде вам щістє:y:
     
    • Подобається Подобається x 6
  15. Knopka

    Knopka Well-Known Member

    Відповідь: Педагогічний прикорм

    У нас теж були проблеми з яблуком. Хліб, бублики - усе без проблем було. А от яблуко мала хотіла конче моє і то такий кусок. щоб в руку можна було взяти, не перетерте. Могла трохи ним і давитися. бо хоч зубів в шість-сім місяців ще не мала, яснами якось великі досить шматки відкушувала. То я весь час поруч була, очей не зводила...
    А загалом їй набагато цікавіше пробувати їжу з моєї тарілки, ніж власну. Тому з різними ковбасами, кетчупами і т.д. тепер ховаюся, а "порядну" їжу даю пробувати. Мікродозами ми уже їли багато всього - наприклад, зелений/червоний борщ, тушковану капусту з морквою, сир зі сметаною (домашні), кабачки і навіть макарон спробували. Враховуючи, що це не ціла порція, а маленькі шматочки, я даю тепер майже все спробувати, окрім смаженого, гострого і всякої "хімії". Що сподобалося, дитина може попросити ще, а що ні - випльовує сама відразу (наприклад кабачок з часником ну дуже хтіла. а попробувала і сказала, що бє:girl_haha:).
     
    • Подобається Подобається x 1
  16. olenkastar

    olenkastar Well-Known Member

    Відповідь: Педагогічний прикорм

    наше чудо давилося бананом,наприклад,бо забагато відкушувала.але поступово навчилася відкушувати стільки,скільки треба.звичайно перші місяця 2 вона вчилася ,але воно того вартує!!!!!!!!!!!!
    ми зараз жуємо,ковтаємо,пробуємо їсти як мама ложкою,маємо свої смаки у їжі(від сиру(творога) відвертається,а твердий російський може знямати кусочок),обожнюємо гречку і суп з фрикадельками і ненавидимо картопляне пюре:)girl_crazy:)
     
    • Подобається Подобається x 3
  17. Malva

    Malva Member

    Відповідь: Педагогічний прикорм

    А в нас змішаний прикорм. Ми почали з відвару картопляного, печеного яблучка потім кашки, овочі.Зараз я готую малій окремо + дещо даю зі своєї тарілки (ну тааак вже дивиться і просить а потім так файно прицьмакує).
    У мене питання: деколи готую в мікрохвильовці чи можна дитині давати таку їду?
     
  18. Suzi

    Suzi Moderator Команда форуму

    Відповідь: Педагогічний прикорм

    Після мікрохвильовки в їжі нічого доброго не лишається.
    Подумайте, може замінити мікрохвильовку на духовку? Довше по часу, але ж і смачніше ;)
     
    • Подобається Подобається x 5
  19. Malva

    Malva Member

    Відповідь: Педагогічний прикорм

    На жаль духовки в нас немає. Можливо ви і праві, що не так вже й багато корисного залишається в їжі, але таки смачно, особливо гриль або запіканки.
     
  20. Liliyah Romanova

    Liliyah Romanova Superova Moderator Команда форуму

    Відповідь: Педагогічний прикорм

    Наша лікар натуропат казала, що то не корисно, але якщо часом будемо щось давати, то має постояти хвилин 10 на столі, перш ніж дитина то почне їсти. Хоча, як на мене, то це все-таки не корисно. У нас мікрохвильова є, але користуємося дуже рідко. Правда, щоби аж так зовсім нічого корисного не лишалося, то я сумніваюся, радше шкідливе додається. :girl_smile: Просто якщо в міру, то можна, якщо дуже часто - краще ні, бо нащо?
     
    • Подобається Подобається x 1
  21. Ніка

    Ніка Well-Known Member

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    як нема духовки, то можна і з пароваркою познайомитись!!! непогані там речі виходять! і м.ясо запечене з сиром і всякі кашки, і овочі класно готуються!!!
    я взагалі часто нею зараз користуюсь, але на Посиденьках є і більший спец по пароварках - Пампишка!!! :)
     
    • Подобається Подобається x 3