Педагогічне догодовування

Тема у розділі 'Харчування малюків', створена користувачем Suzi, 5 Травень 2009.

Партнер розділу - Львівська група підтримки ГВ:
  1. Suzi

    Suzi Moderator Команда форуму

    В цій темі пропоную ділитись досвідом, порадами саме щодо педагогічного прикорму.
    Для мене педприкорм є природною частиною розвитку дитини (яка перебуває на правильному ГВ) перших років життя.
    Суть педприкорму (педагогічного прикорму), полягає в ознайомленні з новою для дитини їжею, навчити жувати, добувати їжу не тільки з маминої груді. Метою педприкорму не є нагодувати маля, а саме ознайомити. Дитина отримує мікродози (шматочки їжі, які вміщаються між подушечками вказівного і великого маминих пальців) їжі з маминої тарілки, які поступово збільшуються і збільшується кількість їжі, що дозволяє уникнути перевантаження дитячого ШКТ. Таким чином організм знайомиться і з раціоном сім‘ї і поступово вчиться пережовувати шматочки, перетравлювати «дорослу» їжу. Участь у сімейній трапезі допомагає малюку навчитись поведінки за столом, чого важко (на мою думку, майже неможливо у перші роки) досягнути, коли дитина їсть окремо від решти членів сім‘ї.
    Детальніше можна почитати, наприклад, тут :

    Педагогічне догодовування, ч.1
    Педагогічне догодовування, ч.2

    http://community.livejournal.com/ped_prikorm/tag/статьи
    http://community.livejournal.com/ped_prikorm/tag/теория+ПП


    З теорією ознайомилась, але маю ряд питань до тих, хто вже прикормлювався за цією схемою.
    1.Починати можна з будь-якого продукту? Тобто навіть з м‘яса?
    2. Як виглядає процес запивання молоком? Денис ще не сидить сам, тобто я його підтримую. Чи я маю дати мікро дозу, прикласти до грудей, так 2-3 рази , потім сушку в руку і знімаю на підлогу? Чи не хоче, то й не треба?
    3. Чи тільки мама бере прикормлює? Чи може тато дати з своєї тарілки?
    4. Саме болюче питання – маєм атопічний дерматит. Вже трохи краще, почервоніння нема, але висипка є. Чи я маю чекати поки зовсім шкіра почиститься, чи можна прикормлювати коли нема почервонінь? Як при такій халепі вводити продукти? Один продукт в день? Чи декілька ?
    Взагалі-то ми вже почали, якось майже підсвідомо почала  Давала мікродозами картоплю з зупи, крупинку пшоняної каші вареної на молоці, твердого сиру. В руку – сушку.
    9F

    Раджу почитати статті (1,2, 3, 4, 5, 6) про прикорм, тоді якщо ще залишаться питання, задавайте.
    Про те, що варто обмежити.
     
    Останнє редагування: 3 Січень 2017
    • Подобається Подобається x 7
  2. katkas

    katkas Well-Known Member

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    ну я думаю, що якщо він не проти, і йому подобається, їсть, то чому б ні. Таки не будеш же мамою-єхидною :) Тим більше то ж юшка з шампіньйонів. я даю, правда малий більше 2-х стол. ложок не їсть, як і решта перших страв, як аптекар, 2-і і не більше. А от гриби самі не даю. А окремо варити, то вже не педприкорм. ІМХО
     
  3. Alonka

    Alonka New Member

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    Порадьте мені що робити. В мене мала недоношена 29 тиждеть. Зараз нам 6 мімяців, ми на повному ГВ. З чого мені починати? Ми на свій вік не відповідаєм, інтересу до їжі не маєм, і не знаю навіть приблизно коли зявиться (смоктальний рефлекс зявився на кінець 2 місяця). Якщо ми так і їсти будем вчитись мені цицьки не вистарчить, а з пляшечкою ми навіть не знаємо що робити.:girl_mad:
     
  4. Usmishka

    Usmishka Well-Known Member

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    Це добре, не буде у вас проблеми з переходом на ложечку.
    А куди ви спішите? Ясна річ що до року ваше дитя все одно буде основний харч отримувати на ГВ, і помаленьку вчитись щось споживати інше, а за молоко не переживайте-його буде досить, хіба би вам шкода було ;)
     
  5. Мар'яся

    Мар'яся Moderator Команда форуму

    Відповідь: Педагогічне догодовування


    Цицьки якраз вистарчить. В мене малий доношений і з активним інтересом до їжі, а вже більш-менш нормальними порціями почав прикормлюватись близько 8 місяців, без силувань і примусівки, хоча й досі зЇдає небагато. зараз йому вже 9 місяців, а грудне молоко в нас основна їжа і молока в мене цілком достатньо.А так як у вас дитинка недоношена, то може не варто дитину примушувати? Я б напевно почекала поки саменьке поче виражати інтерес і буде готове (!) їсти. Перегляньте ознаки початку прикорму.
     
  6. Alonka

    Alonka New Member

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    Я і сама думаю що то зарано. А з іншого боку кажуть, що в недоношених більші потреби, і дуже швидко одного ГВ замало (ну і я харчуюсь не супер). А я проти суміші, а починаю помічати що їй малувато:girl_smile:(покищо може бути). Тому хотілосяб без суміші.
    А ще є проблема в тому, що ми без стимуляції не какаєм (в нас не запор). І більшість педіатрів схиляється що поможе нормальна клітковина.
    А де?

    Нарахунак ложки, ми і так добре знаєм шото таке, ми ж ліки всі з ложечки:girl_cool:
     
    Останнє редагування: 10 Березень 2010
  7. Мар'яся

    Мар'яся Moderator Команда форуму

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    Десь тут точно наводили перелік ознак, може всього не згадаю, але дитина має сидіти самостійно, має бути зуб, коли дитині щось покласти в ротик, то не має бути рвотного рефлексу, ну і обов'язково має проявляти інтерес до їжі..І у кожної дитини ці ознаки проявляються по-різному і в різному віці, немає чіткої межі що ось до сьогодні годуємо тільки цицею, а завтра без прикорму не виживемо.Тим більше мені здається щонавпаки, в недоношених діток ці терміни зміщуються на більш пізній термін, а не на більш рпанній. НЕ знаю чи правда, але кажуть що недоношені дітки починають робити все пізніше на той термін, на який недоношені.
     
  8. Alonka

    Alonka New Member

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    Так, в тому то й проблема, ми сядемо бесь в 9 і то добре буде, зуби ще не намічаються(ну не чекатиж до 9 місяців). Рвотного рефлексу не має, на ложку рот відкриваємо. Недоношені ростуть швидше, ми після виписки в неповні 2 місяці важили 2190, В 5 вже 6200, 4 кг за 3 місяці. Ну а цей явно набагато менше буде. А до того часу поки ми сядем ...

    ---------- Додано в 13:26 ---------- Попередній допис був написаний в 13:18 ----------

    А забула про хохму, мені педіатор "рекомендувала" починати сік, пюре, кашу ще в 3 місяці :girl_feminist:а ми тоді тільки цицю їсти вчились!
     
  9. Usmishka

    Usmishka Well-Known Member

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    Скажу з власного досвіду, що нічого не дасть, тільки ще більше спровокуєте розлади шлунку, бо маля справді не готове ще споживати такої їді, особливо коли не проявляє жодного інтересу.
    Я таке вперше чує, цікаво чи це не педіатри так роздумують?

    перше що знайшла, дякуючи гуглі:

    Введення прикорму

    Прикорм (підгодовування) – це введення будь-якої їжі, крім грудного молока чи молочних сумішей (при змішаному або штучному вигодовуванні), в харчовий раціон дитини першого року після народження.
    Термін введення підгодовування визначається індивідуально і залежить від багатьох чинників, які можуть відтерміновувати його введення.

    Коли вводити прикорм?

    Перший прикорм починають вводити тоді, коли в дитини присутня більшість з нижченаведених критеріїв введення прикорму.
    Критерії готовності дитини до введення прикорму

    1. Поява першого зуба. (не обов'язково!!! зуби можуть вилізти і в 2 місяці і в рік. Цей фактор є швидше показником для введення менш перетертої їжі)
    2. Вашому малюку є більше 6 місяців.
    3. Спостерігається згасання рефлексу виштовхування і поява скоординованих рухів для переміщення їжі язиком і ковтання.
    4. Поява жувальних рухів, коли в ротик потрапляє густа їжа.
    5. Дитина проявляє зацікавлення до вашої їжі, намагається самостійно покласти її собі в ротик.
    6. Дитина самостійно сидить.
    7. Може повертати голову, відвернутись від ложки, якщо запропонована їжа не сподобалась.
    8. Достатня зрілість травного каналу, яка дає можливість нормально засвоюватись невелику кількість прикорму без розладів травлення і алергічних реакцій.


    Що може відтермінувати введення прикорму?
    - стан здоров’я дитини (не вводять прикорму при гострих захворюваннях і в період видужання);
    - особливості фізичного розвитку (прорізування зубів);
    - спроможність сприймати і засвоювати чужорідну їжу;
    - щеплення;
    - наявність алергічних захворювань;
    - темпи згасання рефлексу виштовхування. Рефлекс виштовхування полягає в тому, що при потраплянні в ротик густої їжі дитина її виштовхує.;
    - особливості роботи органів травлення ( зригування, здуття живота, кишкові кольки);
    - наявність алергічних захворювань у родичів;
    - спекотна погода;
    - зміна місця проживання.


    Наслідки раннього або неправильного введення прикорму:
    - диспепсичні розлади (зригування, блювання, розлади випорожнень - понос, закрепи, поява зелених випорожнень зі слизом);
    - алергічні реакції;
    - формування хронічних захворювань органів травлення;
    - погіршення лактації у матері.


    ------------------------------------------------------------------


    Якщо ви переконались, що малюку час вводити прикорм то слід визначитись зі схемою введення. Є дві схеми введення підгодовування – педагогічний прикорм і традиційна схема (поступове введення продуктів у певній послідовності).

    Педагогічний прикорм

    – це введення підгодовування дитині мікро дозами (мікродоза - мінімальна кількість їжі, яка поміщається між подушечками вказівного і великого пальців мами). Мама пропонує дитині те, що їсть сама і маля поступово звикає до дорослої їжі. Мета такого підгодовування – не нагодувати, а познайомити з новими продуктами. Грудне молоко залишається основною їжею малюка. Дуже важливо , що при такій схемі малюк вчиться їсти сам, не відчуваючи тиску зі сторони мами, не потребує перетирання їжі, поступово формує свої смакові вподобання і після року з задоволенням починає їсти сам дорослу їжу.
     
  10. Alonka

    Alonka New Member

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    Я за, але є ймовірнісь, що вище перечислені пункти ми освоїмо десь в рік(((
     
  11. Suzi

    Suzi Moderator Команда форуму

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    Почніть з ознайомлення з мат.частиною!
    Наскільки я знаю, недошеним діткам вік рахують не від дня народження, а від ПДР - тобто Вашій дитинці наразі 3 міс.!
    Тої їжі ще наїсться за все життя, а шкода від завчасного введення будь-чого іншого від грудного молока може бути ой яка, тим більше, що дитинка недошена.
    Зачекайте появи інтересу до їжі (не до ложки, не до чашки, а саме до ЇЖІ),. Дитина підкаже, коли буде готова. Краще почекати до 9-ти місяців, ніж швидше.



    ---------- Додано в 14:27 ---------- Попередній допис був написаний в 13:31 ----------

    Трохи посилань на мат.часть.
    раз, два, три, чотири

    ---------- Додано в 14:40 ---------- Попередній допис був написаний в 14:27 ----------

    Нарешті!!!Найшла про гриби те, що хотіла :)

    Там ще є про те, що не їсти, що їсти і скільки.
     
  12. Usmishka

    Usmishka Well-Known Member

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    Не розумію що в цьому погано-це навпаки чудово, ваша дитина буде мати найкращий захист)
     
  13. Galya

    Galya Well-Known Member

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    Головне питання - як ви це помічаєте? Якшо дитина так непогано набирає вагу і нормально пісяє, какає, то чому їй має бути малувато ГВ?
     
  14. Alonka

    Alonka New Member

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    Ви не думайте що я хочу припиняти ГВ. Я так довго за нього боролась...але боюсь нашкодити малечі. Я годую за всіма правелами, єдине не було першого прикладання до груді, але було тоді коли дозволили. Ми їли десь через кожні 2-3 години, тепер просимось частіше, і я даю. Але як прогулка? День сидіння на циці і не відпускання(перекладання з одної на іншу). А ніч навпаки, спить недобудишся. А за відсутністю нічного годування менше молока. Ми без соски, пляшки... А памперс з 00.00 до 11.00 може бути попісян 1 раз, і то добре. Тест на пеленки кожен день різний.
     
  15. natorella

    natorella Well-Known Member

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    ви так сумбурно написали. шо особисто я нічого не зрозуміла

    годуйте на вулиці

    спите окремо?

    а взагаді не доношеним треба пізніше починати педприкорм (якшо ви його плануєте). бо їм треба більше часу для того щоб ШКТ розвинувся
     
  16. Alonka

    Alonka New Member

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    на морозі?
    разом, але парекладаю в ліжечко, бо вся пріє.
     
  17. Suzi

    Suzi Moderator Команда форуму

    Відповідь: Педагогічне догодовування

     
    Останнє редагування: 11 Березень 2010
  18. Alonka

    Alonka New Member

    Відповідь: Педагогічне догодовування



    Майка, носочки, памперс, легше не має куди:girl_smile:.:girl_wink:
     
    Останнє редагування: 11 Березень 2010
  19. natorella

    natorella Well-Known Member

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    нашо вам носочки? скидайте
    то най спить скраю - якшо їй так добре

    і навчітьяс годувати на вулиці. я годую вже 2 роки - і мені все рівно де і як
     
  20. LILY

    LILY Well-Known Member

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    дівчата а нам ше непізно вводити педприкорм?

    зараз даю малому печене яблучко і все,певне подумаєте шо лінива(, але цицьою гарно наїдаємось і вагу гарно набираєм, тіко неможу ніяк опреділитись з чого почати.
    А ше про суть педприкорму поняла, але от наприклад малий їсть з моєї тарілки (здорову їжу), яка то має бути "порція" ?

    порадьте з чого почати?
     
  21. In4a

    In4a Well-Known Member

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    Тимофію даю з моєї тарілки майже все: вівсяну кашу, картоплю, спагетті, гречку, яблуко, банан... Порція - стільки, скільки вміщається між моїм великим і вказівним пальцем.