Заняття за методикою Монтессорі

Тема у розділі 'Діти-квіти', створена користувачем Ljolik, 7 Грудень 2006.

  1. Гелена

    Гелена Well-Known Member

    Відповідь: Заняття за методикою Монтессорі

    все просто - якщо дитина не хоче/не в настрої, щоб її обнімали, цілували, тримали на руках тощо то не треба цього робити насильно
    по дитині видно, що вона не хоче, напрклад якщо в даний момент її цікавить щось інше
    ну проілюстрюю думку так: коли приїзджає хресна малого то відразу бере його на руки, обмінає, цілує, бо вона за ним скучила
    а він виривається, бо йому то не подобається. мені то теж не подобається, що його волю ігноруюють, деколи я аж мушу робити їй зауваження щоб пустила його
    я розумію що вона скучила, але не можна насильно нав*язувати свої бажання дитині
     
    • Подобається Подобається x 10
  2. Гелена

    Гелена Well-Known Member

    Відповідь: Заняття за методикою Монтессорі

    о, дякую, що нагадали - я давно хотіла спитати
    методика Монтессорі розроблена для дітей, які відстають в розвитку, щоб вони розвивалися одночасно з однолітками
    то ж я думаю, що її використання для інших дітей є бажаним, але не принципово важливим
    це так чи ні? хто як думає?
     
  3. Nata

    Nata Well-Known Member

    Відповідь: Заняття за методикою Монтессорі

    Для здорових діточок елементи Монтессорі можна застосовувати, але в ранньому віці (якщо скажімо елемент розрахований на роботу з хворою п"ятирічною дитиною, то для здорових доцільно використовувати у два-три роки).
     
    • Подобається Подобається x 3
  4. Milka

    Milka Moderator

    Відповідь: Заняття за методикою Монтессорі

    Про те, що це метод для відстаючих дітей - перший раз чую(треба мені більше цікавитись), я читала, що в Америці не один президент був вихований за цим методом.
     
  5. Гелена

    Гелена Well-Known Member

    Відповідь: Заняття за методикою Монтессорі

    я маю на увазі - спеціально для них була розроблена
    таким діткам просто необхідні регулярні заняття, бо їх відсутність затормозить розвиток
    тоді ж як здоровим відсутність регулярних занять не зашкодить, хоча наявність влине позитивно
    трохи я закрутила, сподіваюся ви мене зрозуміли :xaxa:
     
    • Подобається Подобається x 2
  6. Xomka

    Xomka Well-Known Member

    Відповідь: Заняття за методикою Монтессорі

    На це запитання є цікавий допис №24 в цій темі (через тех.причини не можу процитувати:ninja:)
     
    • Подобається Подобається x 1
  7. Xomka

    Xomka Well-Known Member

    Відповідь: Заняття за методикою Монтессорі

    Ірушка, напишіть будь-ласка, що це у вас за книжка і чи сподобалось вашій донечці займатись по цій методиці?
     
  8. Liliyah Romanova

    Liliyah Romanova Superova Moderator Команда форуму

    Відповідь: Заняття за методикою Монтессорі

    Ну, Марія Монтессорі розробила це для дітей зі сповільненим розвитком, але широкого застосування це набуло для звичайних дітей. Тут дуже багато таких шкіл, і вчаться там звичайні діти.
    Принцип навчання такий, що все має відбуватися природньо, так, як би це мама відчувала, що для її дитини добре. І разом є різні вікові групи, аби діти навчилися взаємодіяти як зі старшими, так і з молодшими від себе. Ну і ще багато чого.
    Загалом, це є просто одна із навчальних систем, і звичайно, що не обов"язкова, а просто - кому цікаво, за вибором.
     
    • Подобається Подобається x 3
  9. Маруся-мама

    Маруся-мама Нєправільная пчєла! Собіраю нєправільний мьод!

    Відповідь: Заняття за методикою Монтессорі

    Ні це не так!
    Власне що її метод є принципово важливим в розвитку дитини. Мої всі діти ходили в садочок за методом Марії Монтессорі і вони набагато більше розвинені ніж їхні однолітки, плюс, садочки в який вчать за методом Монтессорі не порівняти до звичайних.
    Марія Монтессорі почала працю з дітьми які відставали в розвитку і сказала, якщо хворі діти можуть так гармонійно розвиватись, то ж яких вершин можуть досягнути «нормальні» діти якщо з ними працювати такою самою методою. І вона почала працювати зі всіма дітьми за тією самою методикою. Це мало величезний успіх.
    Я просто бачу що розвиток моїх дітей на перший клас не порівняти з розвитком їх однолітків. Я за те аби діти за методикою Монтессорі не лише працювали в садочку, ай закінчували початкову школу. Ці школи, доречі в нас є, нажаль возити дитину туди далеко.

    Гелено, вам як скептику вистарчило б один раз піти і подивитись на те як діти проводять день в звичайному садочку і в садочку за методом Марії Монтессорі і тоді у вас б ніколи не виникало таких от запитань.
     
    • Подобається Подобається x 2
  10. Princess

    Princess Well-Known Member

    Відповідь: Заняття за методикою Монтессорі

    у Швеції/Фінляндії всі садочки працюють за цією методикою. я особливо не вникала, бо якось наразі не на часі, але недавно наткнулась на книжку про цю методику, і згадала випадок з дівчинкою з їхнього садочка.
    там принцип полягає в тому, що ти не повинен заважати іншим, спричиняти якісь незручності. наприклад розсипав щось - прибери за собою (для того є відповідні інструменти розраховані для дітей: маленькі совочки, мітелки, шматочки). так от я була дуже здивована, коли дитина 2,5 роки після того як розлила воду в кімнаті, просто сама, без нагадувань чи взагалі якигось спонукань, пішла собі тихенько в ванну, взяла шматочку і повитирала калюжу... не думала, що такі речі можна так рано культивувати
     
    • Подобається Подобається x 1
  11. Гелена

    Гелена Well-Known Member

    Відповідь: Заняття за методикою Монтессорі

    я читала про різні системи і бачила відео занять :)

    а запитання в мене завжди виникають. є не одна система, чому б їх не порівняти? :)
     
  12. Nata

    Nata Well-Known Member

    Відповідь: Заняття за методикою Монтессорі

    Марусю, нам трохи всім доводиться скептиками бути, бо садочок один на Львів,всі дітки туди не підуть :).
    Я трохи читала про ту методику, займаюся з дітьми вдома (коли не лінь), але думаю від моїх занять час до часу користі не дуже, на жаль.
     
    • Подобається Подобається x 1
    • Погоджуюся Погоджуюся x 1
  13. Liliyah Romanova

    Liliyah Romanova Superova Moderator Команда форуму

    Відповідь: Заняття за методикою Монтессорі

    Тимчасові заняття з мамою іноді навіть корисніші, ніж заняття в школі. Сенс школи в тому, аби дитина навчилися бути в суспільстві, зрозуміла як поводитися в групі людей тощо.
    Мій Дарко був у Монтессорі рік. Це був його перший садок. Мушу сказати, що з розумовим розвитком проблем ніяких, він дуже швидко все ловить, має чудову пам'ять (але лише на те, що його цікавить:xaxa:), а от дисципліни він не навчився, ані взаємодії з іншими. Йому постійно треба багато індивідуального простору. Найгірше, що будь-яке вторгнення в свій простір він зразу карає, а сам - входить у чужий, не задумуючись чи їм це подобається, чи ні. Вочевидь, він був у монтессорі замало. Але сама система дуже природньо вчить дітей, без тиску, без насильного нав'язування... Наша шкільна система в тому плані дуже неприродня, на жаль. Я би навіть сказала анти-.
    Зараз він вчиться в альтернативній школі, яка дуже близька за філософією до монтессорі. Її мінус проте в тому, що на 20 дітей лише один вчитель та асистент.
     
    • Подобається Подобається x 3
  14. dieSonne

    dieSonne Well-Known Member

    Відповідь: Заняття за методикою Монтессорі

    такі речі власне і треба так рано культивувати як це тільки можливо. Бо як писав Масару Ібука - після трьох вже пізно, і ви знаєте не можу з ним не погодитись. Мій малий зараз має трохи більше п"яти років, я виховувала і продовжую виховувати дитину виключно на філософії кількох класиків, зокрема і Монтесорі. За Доманом ми навчилися читати за ОДИН ДЕНЬ в 3,5 роки!!! і було це настільки просто і органічно, що ми вже так якби все життя вміли читати. Малий вже і писати сам вміє, але писання і читання не були у нас самоціллю, воно випливало з іншого - ми не заважали дитини використовувати усі свої зацікавлення, хоча активно у певні його скеровували. Так у малого класно розвинена дрібна моторика, він почав говорити у 2,5 роки відразу чисто і без жодних проблем будував довгі речення. Тут я переконалася, що недаремно дитина з року перебирала горох і фасолю, малював тонесенькими пензличками, витинав і клеїв все що хотів, забивав з дідом цвяхи і витягував кліщатами, при цьому мій малий лівша і я просто дивуєся як він вправно працює лівою ручкою. Головне в цому всьому - це дати дитині її простір і заставити його потрібними речами - правильне середовище створює сприятливі умови для розвитку. Але дорослі не повинні забувати, що дитя все калькує, і якщо ми дитину вчимо одному, бо так правильно, а самі поступаємо по-іншому, то з того нічого не вийде, і Монтесорі б розвела на таке руками:)
     
    • Подобається Подобається x 7
  15. dieSonne

    dieSonne Well-Known Member

    Відповідь: Заняття за методикою Монтессорі

     
    • Подобається Подобається x 8
  16. dieSonne

    dieSonne Well-Known Member

    Відповідь: Заняття за методикою Монтессорі

    Дуже правильний підхід. Усі ці системи я теж порівнювала і об"єднувала, а спостерігаючи за розвитко, здібностями і зацікавленнями дитини я змогла вибрати з кожної системи ті елементи, які дитині найбільше до вподоби. З року ми розрізняли усі кольори і це завдяки тому, що я дитині активно все що показувала описувала кольорами. Це щось типу"до нас прибігла жовта качечка і червоний півник" коли ми гуляли я завжди наголошувала на кольорах: "сьогодні дуже голубе небо, а листочки на деревах зелені-зелені" і т.д. Коли одягалися ми одягали зелені штанці і ще червону маєчку. Їли ми "противну білу манку з гарним червоним вареннячком". Це дуже просто для нас, цікаво і органічно для дитини. Бо мене просто трафляє коли мама на майданчику каже"я вчу його кольори вчу, а він ніяк" я питаюсь як вона його вчить, а вона каже "та от маю книжку про кольори і кажу то червоний, то зелений, покажи а він не хоче втікає від мене і не хоче навіть дивитися в ту книжку (називається "смотрю в книгу вижу фигу:xaxa:"). А на майданчику, коли дитинка бавиться, замість того щоб наглосити дитині нав тому яка в нас жовта пасочка вийшла або йдемо на червону качельку покатаємося, мама по мобілі з кимось "ля-ля-ля-ля". Дитина яка навчається в спосіб "гри в життя" органічно навчається всьому що їй пропонують, і коли йде в школу чи виростає вважає що все життя вміла читати, писати, різати ножицями, прибирати за собою речі, обслуговувати себе у побуті і допомагати іншим. Я як тільки бачу що малий веде новий тип поведінки (починає ховати різні потрібні нам речі, робить якусь шкоду) намагаюся зрозуміти чим це спричинено і як нам це виправити, бо розумію, що його прикрості для нас спрямовані на щось конкретне, що він у такий спосіб пробує привернути нашу увагу, це особливо зараз у нас таке відбувається, і я зразу розумію що замало часу йому почала приділяти, бо займаюсь меншим, тому як тільки вкладаю меншого, намагаюся провести з ним більше часу, прошу допомогти мені помити посуд, а я тоді допоможу йому намалювати кораблика, а він його розмалює.
     
    • Подобається Подобається x 12
  17. Гелена

    Гелена Well-Known Member

    Відповідь: Заняття за методикою Монтессорі

    от і я про це ж :)
    не скажу що детально вивчала всі методики, але цікавилася і Монтессорі і Зайцевим і вальдорфською. а до Домана ще руки не дійшли

    я не побачила в тих системах нічого особливого, всі ті ігри і заняття можна і вдома організувати, більше того - більшість мамів так і роблять і навіть не думають чи вони входить до якоїсь системи чи ні, багато їх елементів існували раніше - ігри, віршики, загадки, пальчикова гімнастика супроводжувана текстом і т.д.
    різні методики це просто набір розвиваючих ігор і занять, просто систематизований
    а вибирати їх треба, імхо від бажаного результату занять, віку (напрклад навчити читати, рахувати чи розрізняти кольори), ну і загальної ефективності методики

    вдома можна займатися практично всім, єдине, що не в кожного і не завжди вдома є група дітей, а вдвох з мамою дитині нуднувато :confused:
    так що і компанії шукати треба, але я відволіклася... так до чого це я
    до того, що я десь вичитала, що згідно рекомендацій ВООЗу загальна тривалість занять з дітьми не повинна перевищувати 45 хв/день до 5-ти років і 1 год/день до 7 років
    йдеться про монотонні заняття (наприклад ліпка чи малювання чи розгядування картинок), які потребують концентрації уваги, пам*яті, напруження очей тощо. їх необхіднощо15хв переривати активними іграми
    тобто не так вже багато з дітьми займаються в садочках, бо якщо багато, то це вже перевантаження дитини
    тому я не розумію як можна займатися дуже багатьма речами з маленькою дитиною - і вивченням іноземних мов, і образотворчими заняттями і читанням і музикою і ще чимось паралельно
    я за те щоб заняття відповідали віку дитини, а читання в 3-4 роки вважаю передчасним заняттям, хоча би тому що логічне мислення розвивається в дітей з 5-6-ти років, а повністю формується в 12-13, чи так вже необхідно випереджати розвиток?
    перші кілька років дитина і так вивчає дуже багато речей, для чого їй вміння читати? краще цей час витратити на щось інше, на те що відповідає вікові і розвиває уяву, інтуїцію, відчуття, творчі здібності, та й просто бавлення, бігання-стрибання
    бо, імхо, якщо всім займатися не можна, то треба щось відкласти на пізніше

    я вважаю, що всі спільні з дитиною заняття можна назвати розвиваючими, починаючи з домашньої роботи, прогулянок, купання, якщо не робити їх монотонно
    дитина по-любому щодня вивчає багато нового, або активно беручи в тому участь, або пасивно шляхом спостереження за іншими чи слухання
    якщо говорити про нас, то я дозволяю практично все, крім кількох речей які дитина робить попри "не можна" і багаторазові пояснення чому не можна
    напрклад, на кухні він бере все до чого дістає або що я показую: посуд з шафів, овочі, фрукти, бавиться водою в відрі і баняках, тряпками, замітає, тягає шварбу, бавиться куском тіста тощо коротше розвивається як може :xaxa:
    розкидає речі сам, складаємо назад разом
    а на балконі ми ліпили снігову бабу, відгортали сніг лопатками, в ванній під час купання і одяг "пере" і набирає воду в відерця і т.д. я все пояснюю, розказую що до чого, спочатку просто називала речі, тепер додаю їх характеристики і так далі. але не перетворюю це в лекції про природу речей

    тобто вдома під час звичних справ дитина багато вчиться якщо мама з нею спілкується, ну і плюс під час прогулянок, які не дуже довгі, бо зима, а чим тепліше буде тим цікавіше буде надворі
    я не знаю як далі буде, але зараз більше нічого в нас і не виходить, треба підрости, щоб були цікавими інші заняття
    наприклад, я пропоную малювати, то цікавість на три секунди і погрижені олівці, маркери я мусила сховати, пластилін я теж сховала, бо наліпив собі на волосся, а решту кинув, тобто таке його не зацікавило, а моя справа лише пропонувати
    вибачте, що так багато пишу на раз :umbrage:
     
    Останнє редагування: 26 Лютий 2009
    • Подобається Подобається x 11
  18. Маруся-мама

    Маруся-мама Нєправільная пчєла! Собіраю нєправільний мьод!

    Відповідь: Заняття за методикою Монтессорі

    Ну мої всі різні, і я зауважила що в Монтессорі вони були спокійніші а в звичайній школі ні. Тобто Анна вона сама по-собі спокійна і дуже така що її всі вчителі обожнюють а он Данило і Юліана то ні. У них як були проблеми в садочку так і в школі є, правда зовшім іншого плану. В Данила такі самі проблеми як в Дарка, що він нудиться і починає вчительці щось розповідати і перешкаджає іншим і Юліана така сама. Вона нудиться і починає з дітьми говорити а ті ще завдання не зробили.

    Хош ображайся але він того навчився з дому, що до нього зась а він може до інших. Я не кажу що ви його власне так вчите але він власне це десь зрозумів. Десь то побачив в ваших відносинах.

    Спокійно можна. Ми як були малі то мама до нас говорила по-англійськи і вона розповідала що ми дуже добре знали мову. Потім то все закинулось забулось і пішло на самотік.
    Пояснюю чому можна тим всім займатись паралельно. Коли заняття проводиться у виді гри і компонує в собі всі види діяльності, то так дитина і вчиться. Діти взагалі набагато все краще сприймають і запам*ятовують як їм це спочатку розказати, потім проспівати а потім про це намалювати. А мови дуже легко вчиться в дитячому віці.
    Так як за методикою Монтессорі, клас поділений на секції і дитина самостійно пізнає що буде якщо до муки налити води або що буде якщо натиснути на клавіші кселофону. Вчитель лише допоможе дитині в вивченні нот.

    Розумію що може в посередній українській школі і садочку нема приладдя, бо є загроза що зараз все розкрадуть, тай вчителі не дуже хочуть присвячувати дітям свій час бо гроші не платять. Я це все знаю і це все проходила на прикладі своєї сім*ї.
     
    • Подобається Подобається x 4
  19. Гелена

    Гелена Well-Known Member

    Відповідь: Заняття за методикою Монтессорі

    страшне діло... вода до муки, клавіші на кселофоні - те саме і вдома може бути і є власне, а мама допомагає розібратися що до чого :xaxa:
    теж "клас" поділено на секції - кухня, вітальня, спальня, ванна, кладовка, балкон, лоджія тощо
     
    • Подобається Подобається x 4
  20. dieSonne

    dieSonne Well-Known Member

    Відповідь: Заняття за методикою Монтессорі

     
    • Подобається Подобається x 10