Заняття за методикою Монтессорі

Тема у розділі 'Діти-квіти', створена користувачем Ljolik, 7 Грудень 2006.

  1. нталька

    нталька Well-Known Member

    Відповідь: Заняття за методикою Монтессорі

    Гелено, я до всіх, бо ми тут не лише удвох з Вами спілкуємось.;)

    Ну, мені здається, що тут нема батьків, які навмисно вчать дітей "на результат" або "бо модно". А те, що у 2 роки чиїсь діти вже знають кольори, цифри, букви, говорить про те, що батьки слідкують за тим, що дитині цікаво, і саме те їй пропонують. І ця цікавість у багатьох різна! Тому і різні напрямки у розвитку. Бо ж всі вже безліч разів говорили, що, якщо дитина чогось не хоче, її до того не примусиш!

    І тим більше ніхто не каже, що якщо в однаковому віці одна дитина говорить реченнями, а інша - ні, одна читає, а інша - ні, одна ходить, а інша ще ні, то та інша недорозвинена.

    Мабуть (ну, це моє розуміння) систематичність допомагає дитині так само як і режим. Кажуть же, що якщо дитина лягає спати з певними ритуалами і в певній годині, прокидається, обідає і тд не коли прийдеться, а в якийсь певний час і певному порядку, то це дитині лише на користь. Так і з заняттями, якщо є інтерес і виробити ще певну систему, то це буде дуже дієвим.
    А взагалі ще раз запропоную:), давайте свою практику показувати. :)
     
    Останнє редагування: 1 Березень 2009
    • Подобається Подобається x 3
  2. Ірена

    Ірена Well-Known Member

    Відповідь: Заняття за методикою Монтессорі

     
    • Подобається Подобається x 4
  3. Zoryanazirka

    Zoryanazirka Well-Known Member

    Відповідь: Заняття за методикою Монтессорі

     
    • Подобається Подобається x 2
  4. odree

    odree Well-Known Member

    Відповідь: Заняття за методикою Монтессорі

    а знаєте що ще хочу додати. так ми йшли в школу в 7 років не вміючи читати і писати. в школі хто як вчився. але зараз коли я дивлюся по наших знайомих, то чомусь саме ті що вчилися посередньо мають нормальну роботу, сім"ю і т.п :)

    і ще один факт, в фінляндії і ряді північних країн, дутей не нагружають вивченням таблички множення, а для чого, все одно всі користуються калькулятором, для того його і придумали
    як на мене всього добре в міру. і дітки різні. одні мають схильність до точних найк, інші - більш творчі особистості. це все потрібно враховувати. і краще розвивати те, в чому дитина лідирує, ніж все разом
     
    • Подобається Подобається x 4
  5. Зорянівонька

    Зорянівонька Well-Known Member

    Відповідь: Заняття за методикою Монтессорі

    Раніше було не так - батьки мусіли скоро після пологів летіти на роботу, чи пекти-варити вдома, а на дітей було менше часу. Зараз ж ніхто не силує вчитися, але я все дитині розказую, що навколо робиться і він все схоплює. Я проводжу з нам ВЕСЬ час, закинувши господарку. ЗорянаЗірка ж не силою вчила Марчика, не заставляла (надіюсь:))
    А табличка множення - то не так складно, якщо зрозуміти суть...
     
  6. Гелена

    Гелена Well-Known Member

    Відповідь: Заняття за методикою Монтессорі

    невже дитину в 1 рік цікавлять букви? і вона про це каже? бо як правило дитина ще й не говорить
    звичайно якщо наклеїти букви в кожному кутку і весь час показувати, нагадувати, то будь-яка дитина вивчить букви, будь-яка
    а зацікавити дитину можна так само будь-чим, бо дитина в такому віці спримає все з цікавістю
    результат залежить від наполегливості бітьків, а не від бажань дітей в 1-2 :)
     
    • Подобається Подобається x 2
  7. Гелена

    Гелена Well-Known Member

    Відповідь: Заняття за методикою Монтессорі

    ти ж працювала, а не клеїла букви по квартирі :)
    не забувай, що найбільш "розвинені" ті діти кого яких мама цілими днями сидить і нагадує як яка буква називається
    то гіперболізація, але суть ви вловили думаю :xaxa:
     
    • Подобається Подобається x 1
  8. kati

    kati Well-Known Member

    Відповідь: Заняття за методикою Монтессорі

    я прекрасно розумію,що зараз трішки змінились часи, і якщо ми йшли в школу не вміючи писати/читати,бо батьки тим не переймались,знали що в школі повинні якраз вчити......то зараз при поступленні в школу діти вже складають тести( придумані явно ідіотами),вже вимагається щоб дитина знала букви,цифри,читала,рахувала......Тому для себе я вирішила,до 5 років дитину не напрягати розвитковими школами, а рік перед школою віддати малого на підготовку,думаю року вистарчить дитину піддянути до рівня вступних тестів...
     
    • Подобається Подобається x 4
  9. Ірена

    Ірена Well-Known Member

    Відповідь: Заняття за методикою Монтессорі

    ага... а якби клеїла, то би де сіла там і злізла... то не перебільшення:umbrage:
    але він вірші знав, бо просто любив і запам"ятовував. ми йшли з садка і він мучив: "зи по заціця" і так того "заціця" на 6 строф за тиждень вивчив... (але толком балакати почав пізніше).

    а я рано почала читати через недовіру бабі. мені здавалося, що вона найважливіші фрагменти в книжці пропускає (мене вже не влаштовували казки на одну сторіночку, хотіла читати "Пітера Пена" та ін. ) а бабуся чомусь вважала, що то мені зарано...
    ну ти ж своїй дитині читаєш і не в курсі, що вона вибере далі "заціця" чи "Пітера";)
     
  10. Гелена

    Гелена Well-Known Member

    Відповідь: Заняття за методикою Монтессорі

    якщо про практику, то:
    ми маємо два набори для пісочниці (відерця, лопатки, ситечка), але не маємо пісочниці вдома, то використовуємо інакше :xaxa:
    я насипаю в відерця різного кольору і розміру квасолю або макарони і він їх пересипає-розсипає, збирає, вчиться лопаткою брати, скаладати в тарілки, в чашки насипати тощо

    а найбільше радості від бавлення водою‎: наливаю в велике відро теплої води, ставлю посеред кухні, і він вчиться набирати воду в відерка, кружки, переливати, "прати" якісь тряпки
    задоволення море, але думаю ви вже зрозуміли, що 5 хв в кухні потоп, треба весь витирати воду і слідкувати за тим бавленням
    ще можу наливати в одну посуду холодну воду, а в іншу теплу, щоб розрізняв

    так само ми відерце і лопатку беремо до снігу надвір, можна сніг пошрябати, можна в відро накидати, можна дорожку прокопати
    те все що він робить я йому коментую, показую як бавитися, але не виливати воду, помагаю прибирати, ставлю йому питання, щоб стимулювати бажання відповісти тощо

    ще розглядаємо картинки, він тицяє пальцем, а я цомук називаю казкових героїв, тварин

    так ми бавилися нині, але не забувайте що нам 1 рік, 1 міс, 19 днів, не знаю чи для старших дітей підійде, а молодших не бажано давати такі дрібні предмети як квасоля чи макарони
    отаке :)

    і ще. всі ті ігри швидко надоїдають, дитині хочеться весь час нових, а я вже "думалку" зламала де набрати нових і нових ігор, занять, сподіваюся весна і парк нас врятують від нудьги :confused:
    є в мене книжка "400 способов занять ребенка от 2 до 8 лет", але нам тільки рік, мало що підходить з тих занять :no:
    може ще хтось щось підкаже для таких малявок :)
     
    Останнє редагування: 1 Березень 2009
  11. Галченя

    Галченя Well-Known Member

    Відповідь: Заняття за методикою Монтессорі

    Дитину в рік справді можуть зацікавити букви! І це не через наполегливість батьків. Наприклад, моя доця, ще не вміючи говорити, вже знала всі літери. І я не перебільшую! А відбувалось в нас це так: перед тим як вмоститись на (перепрошую за подробиці) горшочок, вона сама брала собі з полички книжечку "Абетку" (з картонними сторіночками) і тицяла пальчиком по яскравих малюночках з великими літерами, вимагаючи, щоб я їх коментувала. І от одного разу (перед черговою процедурою) доня відкрила книжечку, а я, випадково сказала фразу:" зараз пошукаємо де це наша літера А?"... Яким великим був мій подив, коли у відповідь доця показала саме А. Тоді я вперше вирішила позадавати їй ще питання типу :"А де буквочка М?...і т. д. Я була приголомшена тим, що вона вірно показала КОЖНУ літеру. Було їй тоді рік і кілька днів. :)

    Так що не варта ставитись так скептично до прихованих здібностей маленьких дітей!!!
     
    • Подобається Подобається x 1
  12. natorella

    natorella Well-Known Member

    Відповідь: Заняття за методикою Монтессорі

    це все добре, але не забувайте, що в дітей розвиток логічний йде після емоційного. і якщо цей процес змінити, то потім можуть бути проблеми
    ось тут є декілька дописів з приводу раннього розвитку, та і методики Монтесорі також. думки є різні. проте дуже часто згадується, що заняття за цією методикою мали певні наслідки і вплив на психо-емоційний розвиток дитини. і також - що найчастіше захоплюються цією методикою батьки,які випробовують її на першій дитині, яка, ще маленька. а вже з віком розуміють, що не варто прискорювати події)))
     
    • Подобається Подобається x 2
  13. odree

    odree Well-Known Member

    Відповідь: Заняття за методикою Монтессорі

    ну от я так сама не силувала свою соломію. зараз вона ходить на підготовку і в розвитку, від тих дітей які з 3 років відвідували ерудити і ін заклади, не відстає зовсім. навпаки вчителька говорить що досить розкута дитина, без комплексів, комунікабельна.
    а тести в нашій школі, це тільки голосна назва, основне там, це співбесіда з психологом, який скаже чи дитина емоційно і фізично готова до школи і до тих нагрузок які там будуть
     
    • Подобається Подобається x 2
  14. dieSonne

    dieSonne Well-Known Member

    Відповідь: Заняття за методикою Монтессорі

    є до-речі схожі книжки на ранній вік, щось типу з пеленок і до 2-ох, просто бачила в Букві такі колись.
    Бачу що всі матусі які почали тут активно дописувати добре орієнтуються в ранньому розвитку діток, кожен щось читав і знає з власного досвіду. Але як мені видалось є одна проблема, принаймні, я її побачила у попередніх дописах - проблема з дефініціями понять. Потрібно спершу визначити що ми маємо на увазі під раннім розвитком, бо так чи інакше дитина розвивається в ранньому віці, незалежно від того чи букви наклеєні по хаті у всіх кутках, чи ні. Дитина росте, розвивається і освоює середовище. Якщо дитина росте в середовищі, де батьки волоцюги-пияки, то така дитина не те що читати не вмітиме у 7 років, вона елементарного словникового запасу не матиме. А коли дитина росте в середовищі де батьки читають книжки, грають на фортепіана чи чимось іншим займаються, то вона і словниковий запас матиме відповідний, і читатиме швидко, причому її ніхто не вчитиме. Приклад, мого чоловіка ніхто не вчив читати до школи, народився він у далекому 1972 році, і читав вже у 5 років газети догори ногами і на російській мові. Інший приклад в знайомих малий, зранку до вечора дивиться мультики, дитині 6 років, він ні букв не знає всіх, ні читати не вміє, ні говорити нормально (мова дуже дитяча), мама теж далека від методик і розвитком дитини не надто переймається, готує його йти в школу цього року, заставляє чоловіка, щоб він трохи повчив дитину, а сама дивиться серіали по тв.,(і це заставляння робиться виключно з метою зігнати чоловіка з дивану, від футболу чи новин, бо йде серіал). Розумієту різницю? Якщо ви вдома займаєтесь господарством, то дитина з раннього віку допомагатиме вам по дому, і всі ігри крутитимуться навколо цієї орбіти, якщо дитина побачить щось цікаве для себе, але не притаманне вашим традиційним видам занять, вона попроситься у вас сама і на танці і на футбол і на музику, це виходитиме з інтересу дитини. Але як казав мій знайомий, я малий дурний, показав татові на губну гармошку і мусів потім в музичну школу ходити:xaxa:
    Про вчення дітей букв: мені подобається думка Домана про те, щоб дитина не вчила букви окремо, відірвано від слів, бо навіть коли немовля починає гукати, воно вимовляє окремі склади(гу, га, ма, і т.д), а не самі букви (типу Б, В, Г, Д - бо їх як таких в природі не існує), тому навчання буквам нічого не дає, а навпаки сприяє тому що дитина сприймає процес мовлення неорганічно, а як щось механічне, і цей процес пізніше читання дається дитині складно. Багато дітей спершу вчаться буквам, потім складам, а потім довго вчаться зліплювати ті склади до купи. Дитина ніби вчить щось, що не відповідає зачаткам розвитку її мовленнєвого апарату.
    Треба щоб кожен поділився тут своїми думками з приводу того що він має на увазі за навчання, за ранній розвиток.
    Для мене те, що робить Гелена з малечою (вода у відрі, розчитані крупи і фасолинки - в нас це також було:)) є раннім розвитком, бо не кожна мама дасть дитині цим бавитись, бо не вважатиме це за потрібне. А Гелена знає, що таким чином дитина пізнає властивості води, розвиває дрібну моторику рук, і просто приємно проводить час. Це є ранній розвиток. Це є раннє навчання дитини властивостям предметів, і хоча дитина того ще не усвідомлює, але погодьтеся, коли на уроці хімії дитина яка з раннього дитинства змішувала різні рідини (можна ж іще помалювати водичку у різні кольори і поексперементувати з кольорами) слухатиме вчительку яка обходиться мінімальним поясненням (45 хв. на весь клас) набагато більше зрозуміє, ніж та дитина яка навіть уявлення не має що то таке та "хімія" і з чим то її "їдять":xaxa:.
     
    • Подобається Подобається x 6
  15. dieSonne

    dieSonne Well-Known Member

    Відповідь: Заняття за методикою Монтессорі

    Впринципі можливо ми тут і збаламутили трохи води, і ми ся трохи не розуміємо, але я не займаюся із своєю дитиною по методиці Монтесорі, ми використовуємо іграшки, якими займаються дітки в Монтесорі класах, і схожим чином у нас організований простір в дитячій (це допомогло нам уникнути куп розсипаних і поломаних іграшок по цілій хаті, а окрім того це вчить дитину до того, що все має мати своє місце, і як не дивно у нас так воно є, моя дитина вміє сама собі знайти чистий папір, ножиці, олівчики, і знає, що якщо після забави він то не поскладає, то завтра може вже незнайти:xaxa:) Всі інші ранні методики я перечитала, багато елементів як приклади ми запозичили, але тільки тому що воно відповідало нашим потребам, все інше відкинули, так з методики Зайцевих ми нічого для себе не взяли, ну не наше це:confused:
     
    • Подобається Подобається x 2
  16. Гелена

    Гелена Well-Known Member

    Відповідь: Заняття за методикою Монтессорі

    а хто скептично ставиться? я дуже добре знаю що дитина вивчить будь-що

    ваша дитина вивчила букви, бо то для неї просто різні малюнки, вона так само покаже де буква "А", де киця, де квітка
    для дитини буква - то малюнок
    і в дитини пасивний запас слів великий, вона багато що розуміє, а говорити починає пізніше
    так що тицьнути пальцем на знайому картинку дуже просто для дитики
    ну і що дивного в тому що дитина розрізняє малюнки? :)
    ви мене не здивували своїм дописом, я це все давно знаю і розумію. а от ви кажете були здивовані...
    мені здається ви не дуже уважно читали тему :)

    ====================
    дитині в рік все цікаво, але ненадовго
    просто тому що цікавить все, я пам’ятаю я мій малий тиждень бавився пилесосом, тепер він до нього не підходить, бо вже знає напам’ять
    далі він бавився відерцями з квасолеею, упаковками з продукцією і то бачу надоїло
    має улюблену книжку, десь місяць чи два тикає пальцем на малюнки і я називаю йому тваринок, але вже потрохи надоїдає, бо він вже все знає
    просто дитина мусить спробувати все в такому віці

    до того ж, імхо недоцільно відкласти всі справи і займатися тільки дитиною
    з дитиною треба просто жити - варити їсти, прибирати, ходити в магазин, прати одяг, читати книжки, зустрічатися з друзями, грати м’яча, навіть бити байдики і мільйон " т.д." просто робити це цікаво, з елементом гри
    і бавитися, щось вивчаючи під час гри теж треба, але головне не переборщувати

    і ясно що будь-яка дитина вивчаить букви якщо їх наклеїти чи показувати в рік чи якщо буде дивитися на них. повторю - будь-яка дитина
    але так само втратить до них інтерес, бо знайде інше зацікавлення, хіба що батьки продовжать зацікавлювати буквами

    а ще згадайте (хто в курсі) статистику захворювань очей в дітей після першого класу - організм не готовий до таких навантажень, чиста фізіологія
    очі розвиваються, не варто їх перенапружувати читанням книжок в 2 роки :no:

    так от власне про що і мова
    дитина кажуть народжується "з двома правими півкулями", в тому розумінні, що логіки нуль, а лише почуття, емоції
    логіка розвивається поступово, вчити читати (не окремі букви, а саме читати) в 1-2-3 роки значить занадто випереджати розвиток логіки, не по віку дитини

    наскільки це корисно варто розглядати в комплексі - чи буде дитині цікаво в школі, чи буде їй легко спілкуватися з однолітками і т.д.
    от цікава стаття як живеться розумникам в школі
    імхо, таких дітей краще в школу вже не давати, бо їм там не солодко
    чи не є ці діти занадто дорослими, занадто серйозними? іноді мені здається що так :confused:
     
    • Подобається Подобається x 2
  17. Гелена

    Гелена Well-Known Member

    Відповідь: Заняття за методикою Монтессорі

    я дуже хотіла до школи, в 5 років вже добре читала і збирала на вулиці всіх дітей, і бавилася з ними в школу - я вчителька, вони учні :xaxa:
    як я навчилася читати ніхто не пам*ятає, але дуже хотіла ще більше знати і торочила весь час про школу
    перший день в школі відбив бажання туди ходити, але то вже інша тема

    я згідна з тим що ви пишете про середовище, мене цілком наше тішить :)
    ну в нас і мама і тато постійно читають, попри те що мама займається господаркою, а тато працює сам на себе вдома, бо вільнолюбний, плюс тато займається бойовим мистецтвом, спортом і ну т.д., я про те і кажу, що навчаємо своїм життям, свою поведінкою і я рада що наше навчання не теоретичне
    так само я малому кажу "дай ...,будь-ласка, дякую", і не парю собі голову тим. що треба вчити "гарних слів", бо він сам навчиться

    тут цілком згідна
    пам*ятаєте Франкове навчання "а-баба-галамага"? віддавна вчили цілі слова читати, а не лише букви і звуки :)
    але то вартує вчити в 5-7 років, а в 1-2 нащо?
    та я в основному сказала - просто жити і робити все разом з дитиною, спілкуватися з нею, бавитися з нею
    я вчу дитину, разом і сама з нею вчуся. для мене це не обтяжливо
    я от з задоволення грала би з ним в м*яча, а він не хоче - один раз кине і йде собі ну і т.д.
     
    • Подобається Подобається x 1
  18. dieSonne

    dieSonne Well-Known Member

    Відповідь: Заняття за методикою Монтессорі

    чи цікаво дитині в школі залежить не від того, що вона знала до школи, а від того, чи там справді цікаво подають матеріал. Мені в школі вибачте, взагалі нічого не було цікаво, але вчилася, бо знала що мушу,вчилася "бо всі вчаться і так треба" і в моєму середовищі одиниці чимось цікавилися поза школою, усі тинялися по вулицях, сиділи по барах і т.д вчитися не було цікаво в принципі, ні шкільна програма, ні позашкільні заняття, і як на мене, це відбувається через те, що ще в ранньому віці не закладоно в дитини інтерес до пізнання, інтерес до вивчення і дослідження того що нас оточує. А емоційне сприйняття у всіх було суперовим, і знаєте наслідок, може це грубо звучатиме, але з 8-ми хлопців у класі шестеро курили травку і мали гарні "ульотні" відчуття. Це не найкращий приклад, але йдеться не про саме раннє навчання, а про суть того, що коли в дитини змалечку закласти інтерес до пізнання, то вона знайде в тому світі щось справді цікаве, і в шкільні роки попри нецікаві уроки, у позашкільний час вивчатиме те, що їй цікаво, і я вважаю, що з тих дітей, які чимось зацікавлюються виростають в майбутньому як то кажуть "лікар від Бога", "столяр з золотими руками", "композитор-експерементатор" і т.д. Можна для інтересу порівняти біографії багатьох відомих людей, як правило у більшості з них батьки були досить розумними, мали хорошу освіту або певно спрямовані життєві погляди.
     
    • Подобається Подобається x 3
  19. dieSonne

    dieSonne Well-Known Member

    Відповідь: Заняття за методикою Монтессорі

    от моя дитина читала в 3-4, а не в 1-2, бо в 1-2 то справді зарано, але те читання було не як навчання а життєва потреба дитини, от хотів сам і сам навчився, а ми лише сприяли
     
  20. Гелена

    Гелена Well-Known Member

    Відповідь: Заняття за методикою Монтессорі

    крім вибіркового застосування популярних методик, власне розвитку як такого, маю ще чіткі принципи щодо спілкування/поводження/виховання дитини
    то трохи не в тему, але в двох словах скажу, бо то все виховання йде в купі, а не відірвано від життя-буття - це виховання без покарань, бо я вважаю батьки не мають бути карателями, а порадниками і захисниками, можна прочитати в Т.Гордона "Тренинг ефективного родителя", Д.Грея "Дети с небес", ставлення мами до маленької дитини Віннікота "Маленькие дети и их матери", це особливе ставлення, не буду пояснювати то варто глибоко вникати в суть
    повага до дитини, як до дорослої людини, коли ніколи не дозволиш собі того з дитиною що неприпустимо до дорослого члена сім’ї і т.д., Я.Корчак "Право ребенка на уважение", ну і багато іншого, не буду вже перелічувати
    ага, ще Соловейчик "Педагогіка для всіх" трохи мене просвітила в деяких питаннях, дуже раджу батькам

    і ще про практику:
    я не кажу дитині "тобі не можна брати чашку", бо він розіб’є, я вчу нею користуватися, щоб не розбив. але дозволяю брати, бо всім можна брати чашку, чому не можна дитині? було би дивно так йому казати щодо таких елементарний речей в побуті
    не кажу, що не можна самому брати щось зі стола, бо всім можна, просто дитину треба навчити що, чому і як
    не злюся, що він часом не слухає, бо всі ми часом не слухаємо, він теж має право на власні рішення
    не вважаю, що "або він керує мною, або я ним", не боюся дозволити забагато - ми вчимося чути одне одного і домовлятися, це так само як я не керую дорослими членами сім’ї, а раджуся з ними, прислухаюся, домовляюся
    я не авторитарна мама, і мене не лякає, що я "розпущу" дитину, не дивує і не лякає мене той аргумент, що дитина "пробує межі дозволеного" - бо всі пробують межі і дорослі і діти. і треба просто мати трепіння, щоб ту межу дозволеного м’яко вказувати
    і не боюся непослідовності в вихованні, а чому чит. Т. Гордона :)
     
    • Подобається Подобається x 5